п'ятниця, 19.10.2007, 16:00. Давність: 12 р.
З вини водіїв на залізничних переїздах Львівської залізниці за 9 місяців 2007 року сталося понад 40 ДТП
За 9 місяців 2007 року на залізничних переїздах Львівської залізниці зафіксовано 41 випадок ДТП. Усі вони трапилися з вини автоводіїв. Прикро, але факт - рівень дорожньо-транспортних подій на залізничних переїздах Львівської залізниці займає перше місце в Укрзалізниці. Цей показник є найбільшим за останні 10 (!) років. Для порівняння, за 9 місяців минулого року на переїздах було зафіксовано 27 аварій.
Через невігластво, а часом і відверте нахабство водіїв залізниця змушена вдаватися на серйозних заходів безпеки. За 5 років на Львівській магістралі 22 переїзди обладнано шлагбаумами для перекриття доріг на всю ширину проїжджої частини, ще 25 переїздів планують обладнати до кінця 2007-го, що обійдеться залізниці майже у 8,5 млн. грн.
На двох переїздах встановлено пристрої примусового обмеження швидкості руху транспортних засобів, так звані "лежачі поліцейські". А найбільший ефект дало впровадження відеонагляду на переїзді, що на 17 км перегону Рудно-Мшана. Його облаштування коштувало 213 тис. гривень. Цією системою вже зафіксовано 18 порушників Правил дорожнього руху, а протягом останніх півроку водії, знаючи про відеоспостереження, не наважуються порушувати правила перетину залізничного переїзду.
Варто зазначити, що позитивно вплинути на ситуацію, яка склалася на залізничних переїздах, могла б і більш принципова позиція працівників Державтоінспекції. За інформацією служби колії Львівської залізниці, із 1 232 рапортів про порушення правил проїзду, скерованих у ДАІ, залізничники отримали лише 32 відповіді. Тож, на разі залізниці залишається сподіватися лише на власні сили і здоровий глузд автоводіїв.
Довідково. Обладнання переїздів відеоспостереженням надзвичайно дороговартісне, проте, навіть воно не завжди ефективне. З огляду на це, у багатьох країнах запровадивши інші методи боротьби із водіями-порушниками. До прикладу у Білорусі, від державного кордону із Україною до Мінська на відстані 600 км встановлено лише два охороняємі переїзди, інші обладнано тільки сигналізацією. Але навіть не зважаючи на це, на них у 2007 році не було зафіксовано жодного ДТП. Причина доволі проста: порушників Правил дорожнього руху пожиттєво позбавляють водійських прав.
У Латвії на усіх переїздах шлагбауми демонтовано, а випадки ДТП практично відсутні. Причина: за порушення Правил дорожнього руху водій змушений сплатити штраф, еквівалентний 1000 доларів США. Тому постає логічне питання: для чого витрачати державні кошти на обладнання переїздів, якщо це не дає ефекту? Значно розумніше було б поповнювати бюджет за рахунок штрафів і у майбутньому ліквідувати порушення і запобігти ДТП.