Шукати
 
Зміна реквізитів Львівської залізниці

Реформування залізничного транспорту

Антикорупційна програма Львівської залізниці

Державні закупівлі на залізничному транспорті
Дзеркало активних торгів Електронного торгового майданчика


Внутрішній ринок праці

Відео та Фоторепортаж

 



Довідкова станції Львів: 226-20-68. Ціни на квитки: 226-15-52. Довідкова Львівського приміського вокзалу: 226-10-06.

 

  • Електронний документообіг вантажних перевезень
  • Кімнати відпочинку
  • Львівська залізниця у Facebook
Підписатись на новини

Прес-центр

08.12.2016 10:52

Транзитні вагони із лісоматеріалами через Україну із Республіки Білорусь до Румунії

Нагадуємо, що 1 грудня на станції Здолбунів активісти Радикальної партії намагались перешкодити руху вагонів, які за словами Ігоря...

30.11.2016 11:33

Вантажний автомобіль з'їхав на станційні колії Ходорова!

Вчора, 29.11, о 20:10 год. на автомобільній дорозі біля залізничної станції Ходорів через ожеледицю не впорався із керуванням на...

25.11.2016 10:48

Новорічні та Різдвяні перевезення на Львівській залізниці

До Новорічних та Різдвяних свят залишилось ще більше місяця, а вже маємо перші додаткові поїзди та додаткові рейси, квитки на які можна...

Прес-центр
Тел: (032) 226-34-90, (032) 226-26-95.
E-mail: press_centr@railway.lviv.ua

 


Інформація емітента цінних паперів

Тендери та конкурсні торги

Онлайн-трансляції

Оголошення про конкурси та інше


Реклама

Історія Львівської дирекції залізничних перевезень

Історія Львівської дирекції, як і історія Львівської залізниці в цілому починається з часів, коли західноукраїнські землі входили до складу австрійської монархії.

4 листопада, в день іменин архікнязя Карла Людвіга, о 10 годині за місцевим часом урочистий ескорт вирушив у першу подорож з Перемишля до галицької столиці. Новий паротяг, якому довелося подолати новозведену майже 100-кілометрову лінію, називався «Ярослав».

«Gazeta Lwowska» писала в той час: «Після довгого очікування наближається радісний день, від якого починається і в нас регулярний рух на залізниці ім. Карла Людвіга. Вона безпосередньо з'єднає Львів з цілою мережею європейських залізниць. За допомогою залізничних шляхів Східна Галичина поєднається з цивілізованою Європою… утворить шлях, що проляже від східних кордонів Австрії аж до узбережжя Адріатичного моря. Столиця краю, як і взагалі Галичина, відтепер матимуть допуск до збільшення активності промислу і полегшеної торгівлі».

У жовтні 1861 р. було завершене будівництво вокзалу у Львові. В майбутньому він служитиме відправним пунктом для чотирьох залізниць: зі Львова до Кракова, до Чернівців, до Бродів і до Томашова.

Дільниця Львів – Красне війшла в залізничне сполучення Львів — Красне — Золочів — Тернопіль — Підволочиськ — Волочиськ, яке стало для Галичини першою справді міжнародною лінією, оскільки з’єднувало Львів через надзбручанський міст з Одесою на сході та через Краків і Вроцлав - з Гамбургом на заході.

У Відні була утворена Генеральна дирекція, до якої увійшло 11 розкиданих по країні дирекцій руху. У 1884 році у Східній Галичині налічувалось 6 державних колій: Львів — Стрий, Стрий — Станіславів, Хирів — Стрий, Дрогобич — Борислав, Станіславів — Гусятин і Долина — Вигода. Цього було достатньо, щоб у Львові відкрити Дирекцію руху державних залізниць.

На початку ХХ сторіччя назріла необхідність будівництва нового вокзалу у Львові. Монументальна споруда Головного палацу Львова була передана місту до експлуатації 26 березня 1904 року. Цього дня відбулося освячення та урочисте відкриття одного з найбільших вокзалів тогочасної Європи. Було збудовано залізничну колію Львів-Підгайці (1905-1909).

У роки Першої світової залізничне будівництво майже не велося, споруджувалися лише гілки в прифронтовій смузі. Побудована лінія Володимир-Волинський — Сокаль, Кристинополь — Сапіжанка.

17 березня 1917 р. у Києві була заснована Центральна Рада, яка 22 січня 1918 р., проголосила Україну суверенною державою. 13 листопаді 1918 р. проголошена Західно-Українська Народна Республіка (ЗУНР). 22 січня 1919 р. офіційно був скріплений союз ЗУНР і УНР: ця подія увійшла в історію як «Акт Злуки».

Під час бурхливих років соціально-економічної та національної революції 1917–1921 Львівська дирекція чітко виконувала свій обов'язок - перевезення пасажирів, цивільних та військових вантажів.

У 1925 році, за власні кошти, розпочалося будівництво лінії Львів — Луцьк. З'єднання галицької та волинської гілок відбулось у серпні 1928 р. Рух пасажирських потягів почався 15 травня 1929 р.

1 вересня 1939року Німеччина нападом на Польщу розв’язала Другу світову війну.

Перші гітлерівські бомби впали на залізні дороги Львова. Були зруйновані Львівський вокзал, товарна станція, станція Клепарів, Підзамче, знищене залізничне полотно.

28 вересня 1939 року між СРСР та Німеччиною був підписаний «Договір про дружбу і кордони». За цим договором до СРСР відійшла більша часнина Західної України, включаючи Львів. У грудні 1939 р. Львівська і Станіславська залізниці були об'єднані в одну — Львівську Тоді, наказом НКПС від 02.12.39 р. №229/Ц, було створено Львівське відділення дороги Львівської залізниці.

Після возз'єднання Західних областей з Східною Україною почалося відновлення Львівських магістралей. У 1939 р. вузьку західноєвропейську колію перевели на широку. У тому ж році перші пасажирські поїзди зв'язали Львів з Києвом і Москвою.

Техніка на дорозі була відсталою, вага поїзда в той час не перевищувала 300–500 тон. У 1940 році уряд виділив на реконструкцію Львівської залізниці 50 млн. рублів.

На початку 1940 р. відкрилася залізнична лікарня у Львові, в березні 1940 р. — технікум залізничного транспорту. Центром культури на дорозі став Палац культури залізничників (РОКС), побудований при Польщі в 1937 р.

22 червня 1941 р. німецькі авіабомби знову впали на Львівський вокзал. Залізничний вузол, як найважливіший стратегічний об'єкт, знову прийняв на себе основний удар. Ворог бомбив і обстрілював Красне, Самбір, Стрий, на початку липня всю Західну Україну окупували німецькі війська.

Після звільнення Західної України від німецьких загарбників, у 1944 році, згідно з наказом НКПС від 26.04.44 р. №С-389/Ц Львівське відділення відновило свою роботу в межах: Львів-Рава-Руська, Рава-Руська-Муніно, Рава-Руська-Ухнів, Львов-Ходорів виключено, Львів-Яворів, Львів-Красне, включно Львів-Підзамче-Підгайці.

В подальшому до складу Львівського відділення приєднано дільницю Підзамче-Сапіжанка-Сокаль, після ліквідації Стрийського та Самбірського відділів руху приєднані дільниці Самбір-Хирів-Нижанковичі, Дрогобич-Борислав, Дрогобіч-Трускавець, Стрий-Лавочне, Стрий-Моршин та інші.

У 1940-1950-х в Західній Україні розвивалася індустрія, навантаження на залізницю зросло. Тому віталася будь-яка ініціатива, направлена на підвищення продуктивності праці. Раціоналізаторські пропозиції стали традицією. Складач поїздів ст. Львів Іван Карашкевич з бригадою розробили високоефективні прийоми сортування вагонів. На Львівському вокзалі вперше був впроваджений метод диспетчеризації продажу квитків на дільницях: Львів — Самбір — Сянки, Чоп — Ужгород — Сянки, Львів —Стрий — Лавочне, Мукачево — Лавочне. Завод залізобетонних конструкцій у Львові розпочав виробництво залізобетонних шпал. У депо Клепарів була проведена Всесоюзна нарада «Важкий труд — на плечі машин». У 1959–1960 рр. дільниця Львів — Самбір — Чоп переведена на тепловозну тягу.

У 60-70 рр. залізницями почали курсувати надважкі поїзди вагою до 10000 тонн. У цей період велика увага приділялася електрифікації Львівської магістралі - були електрифіковані дільниці Львівської залізниці: Львів — Самбір — Чоп, Львів — Стрий, Львів — Красне —Здолбунів, Самбір — Турка — Сянки, Львів — Мостиська П, Стрий — Дрогобич — Трускавець, Самбір — Дрогобич.

Згідно з Женевською конвенцією 1986 р, одними з найбільш важливих в Європі визнані магістралі: Львів — Чоп, Львів — Мостиська П, Львів — Чернівці — Вадул — Сирет.

У 1975 р. запроваджено комплексну систему управління якістю продукції (КСУКП). Основна увага приділялася поліпшенню якості перевезень у всіх ланках транспортного виробництва, прискоренню оберту вагонів, зниженню експлуатаційних витрат.

24 серпня 1991 р. Верховна Рада України прийняла Акт про незалежність України. 14 грудня 1991 р. опублікована Постанова Кабінету Міністрів України про утворення Державної адміністрації залізничного транспорту.

Перші роки переходу до ринкових відносин для Львівської дирекції, як і для всієї залізниці виявилися нелегкими, різко скоротилися надходження вантажів, але завдяки наполегливій та самовідданій праці залізничників у 1995 році падіння обсягу перевезень було зупинено.

На сьогоднішній день відокремлений підрозділ «Львівська дирекція залізничних перевезень» є структурною частиною Державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця».

Дирекція розташована біля західного кордону України і займає територію Львівської області, межує з Тернопільською дирекцією, на півночі і північному сході з Рівненською дирекцією залізничних перевезень, на заході з залізницями Республіки Польща, на півдні з Ужгородською дирекцією залізничних перевезень, на південному сході з Івано-Франківською дирекцією залізничних перевезень.

По території Львівської дирекції, а це більше 9-ти тисяч гектарів, проходять 5-й і 3-й транспортні коридори, по яких забезпечується переміщення основних вагонопотоків:

зі сходу на Чехію і Угорщину через Карпатський перевал двома виходами на Ужгородську дирекцію по станціях Лавочне і Сянки;

зі сходу на Польщу через станцію Мостиська-2.

На дирекції обслуговуються вантажні райони, на яких зароджується внутрішній вагонопотік як на схід країни, так і на захід.

На станціях дирекції, в залежності від колійного розвитку та спеціалізації колій, виконуються операції з приймання, обробки і відправлення поїздів, формування та розформування поїздів, перестановки вагонів, заміна локомотивів і локомотивних бригад, виконання операцій з технічного обслуговування і комерційного огляду рухомого складу, навантаження, вивантаження, перевантаження вантажів, прийом та видача вантажів, оформлення перевізних документів, складання комерційної, касової й оперативної звітності, облік вантажів у поїздах, усунення комерційних несправностей тощо.

Розташування Львівської дирекції біля кордону Республіки Польща обумовило наявність прикордонних, а також прикордонно-передавальних станцій, пропуск транзитного вагонопотоку із Сходу на Захід та із Заходу на Схід через Карпатські перевали.

В межах дирекції розташовані 5 прикордонних переходів для залізничного сполучення між Україною та Республікою Польща, у тому числі:

- Мостиська-2 – Медика /пасажирське та вантажне сполучення по коліях 1520мм та 1435мм/

- Рава-Руська – Верхрата /вантажне сполучення по колії 1520мм, /

Рава-Руська – Гребенне /пасажирське сполучення по колії 1435мм/

- Старжава – Кросценко /пасажирське сполучення по колії 1435мм/

- Нижанковичі – Перемишль /передача транзитних поїздів ПКП по колії 1435мм/

Прикордонні переходи Дирекції працюють на стику колій 1520мм та колій європейського стандарту 1435мм, що обумовлює необхідність перевантаження вантажів або переставлення вагонів з візків однієї колії на іншу.

Для створення більш комфортних умов під час перетину кордону пасажирами по ст. Мостиська ІІ встановлено коліє перевідний пристрій SUW-2000, який автоматичнок скорочує час переходу потяга з колії 1520 мм на колію 1435 мм і в зворотньому напрямку з 2-х годин до 25 хв.

На тій же станції Мостиська – ІІ в листопаді 2007, вперше на Львівській залізниці, замість котельні на твердому паливі введена в експлуатацію геотермальна система опалення на базі теплового насоса фірми VIESSMANN теплопродуктивністю 32,6 кВт., з ККД 94%.

Економія палива досягається за рахунок використання тепла надр землі. В процесі постійної циркуляції вода вбирає тепло землі. Тепловий насос працює в автоматичному режимі без постійного обслуговуючого персоналу.

 

У 2011-2012рр., згідно з наказом Укрзалізниці від 20.12.2010 №804-Ц, в рамках підготовки до проведення в Україні «Євро 2012», на дільниці Львів-Красне були проведені маштабні будівельно-монтажні роботи, які включили в себе реконструкцію колійного розвитку на станціях Борщовичі та Задвір’я .

За рахунок спрямлення кривих, посилення верхньої будови колії, модернізації обслуговуючих пристоїв та завдяки проведенню інших організаційно-технічних заходів на Львівській дирекції запроваджено швидкісний рух поїздів.

Окремою сторінкою в історію Львівської дирекції вписана Львівська дитяча залізниця.

8 листопада 1951 р. відбулось урочисте відкриття Львівської дитячої залізниці, побудованої на частині під`їзної колії, у Стрийському парку м.Львова, що з 1922 року з`єднувала ст. Персенківка і Східні Торги (міжнародний ярмарок у якому приймали участь десятки найбільших світових фірм)

На той час було збудовано дві станції: станції Комсомольська та Піонерська. Довжина колії становила 1850 м.

В перший свій рейс відправився поїзд, що складався з чотирьох двохосних дерев”яних вагонів та паровоза К 2 4027. Крім паровоза і 4-х 2-х осних пасажирських вагонів дитяча залізниця мала три 4-х осних вантажних вагона, один з яких критий і три платформи.

З часом, у 1952 р. Львівська дитяча залізниця була обладнана електрожезловою системою управління рухом поїздів та простою ключовою залежністю стрілок, побудоване дерев`яне приміщення ст. Піонерська павільйонного типу. Пізніше побудована третя станція “Дитяче містечко”. Будівля станції суміщена з вхідною аркою в Стрийський парк. З`явились приміщення чергового по станції, каса, радіовузол.

Рішенням № 547/1 Львівської міської Ради депутатів трудящих від 25 квітня 1953 року за Львівською дитячою залізницею закріплено перший поверх будівлі за адресою вул. Ів Франка 156, де розмістились адміністративні приміщення та чотири навчальні класи.

Розвиток дитячої залізниці відбувався паралельно із розвитком та модернізацією залізничного транспорту в цілому. Протягом 5 – ти років існування дитяча залізниця постійно оснащувалась передовими на той час засобами, а саме: станційним диспетчерським зв’язком, телефонним зв’язком, вхідні стрілочні пости – маршрутно-контрольними пристроями інженера Наталевича. Чотири стрілочних переводи - замками Мелентьєва.

В 1961 році Львівська дитяча залізниця отримала чотири цільнометалевих пасажирських вагона та тепловоз ТУ-2 087. Почало курсувати два пасажирських потяги: зелений і синій.

Для покращення експлуатаційної та ремонтної бази рухомого складу в 1962 році закінчено будівництво локомотивного депо з трьома стійлами для тепловозів та майстернями.

В 1966 році Львівська дитяча залізниця отримала два тепловоза ТУ-3 039 і ТУ 040 випуску 1958 р. Тепловоз ТУ-3 039 на даний момент є єдиним діючим вузькоколійним тепловозом на терені колишнього СРСР.

З часом 2 потяги, що знаходяться в експлуатації перейменовують в “Вітерець” і “Орлятко”.

В 1976 році після реконструкції вул. Стрийської ліквідовано перегін між станцією Дитяче містечко і станцією Піонерська.

Довжина залізниці скоротилася на 650 м. Станцію Дитяче містечко перейменовано на ст. Піонерська.

В цей же рік було побудовано цегляну будівлю станції Піонерська (теперішня Сонячна) з приміщенням чергового по станції, диктора та каси.

 

В 1980 році станції та перегін Львівської дитячої залізниці обладнані напівавтоматичним блокуванням.

За 60-річний час свого існування Львівська дитяча залізниця - як унікальний профільний позашкільний навчальний заклад, дала можливість професійно зорієнтуватися, а багатьом тисячам вибрати свій професійний шлях у житті – стати залізничником. Також вона надає допомогу при визначенні подальшої професійної діяльності, забезпечує високий рівень готовності людини до усвідомлення власного життєвого шляху.

В 42 гуртках «Юних залізничників» щорічно проходить навчання понад 700 учнів з більш ніж 25 шкіл Львова. Юні залізничники не тільки вивчають ази професійної майстерності, але й практично освоюють робітничі спеціальності залізничного транспорту під час літньої експлуатаційної практики.

Гуртки комплектуються на добровільних засадах з учнів 6-9 класів. На дитячій залізниці розроблена методика проведення теоретичних і практичних занять з юними залізничниками. Юні залізничники на протязі навчання працюють, творять, спілкуються і відпочивають.

Велике значення профорієнтаційної роботи мають екскурсії на підприємства залізниці. Після вивчення нового матеріалу організовуються екскурсії в локомотивне і вагонне депо, на диспетчерські круги, також юні залізничники знайомляться з роботою станцій Львівського вузла і сортувальної гірки.

В першу неділю травня, щорічно, відбувається Урочисте відкриття руху поїздів, де юні залізничники звітують керівникам Львівської залізниці і Львівської дирекції залізничних перевезень про готовність до виконання своїх виробничих обов’язків.

Щорічно за період руху поїздів дитяча залізниця перевозить понад 20 тис. пасажирів.

Юні залізничники, які отримали перше професійне хрещення і в подальшому пов’язали свої життя з залізницею, постійно підтримують зв’язки з дитячою залізницею, надають посильну допомогу в підготовці майбутніх професіоналів.

Як можемо бачити з історії, залізниця – це галузь, значення якої важко переоцінити.

Залізничні перевезення були і будуть потрібні ще тривалий час не залежно від існуючих режимів, партій і політичних пріоритетів.

Працівники залізниці за будь яких умов залишаються відданими свої справі, чітко та ефективно виконуючи поставлені завдання, високо тримаючи планку професіоналізму, відповідальності, злагодженості.

Дорожня ремонтно-експлуатаційна автобаза  |  МЧ Львів (Вантажні роботи)  |  МБП №61  |  База відпочинку "Красія"

© Регіональна філія "Львівська залізниця" ПАТ "Українська залізниця", 2002 - 2016. Всі права застережено.

Сайт працює на: Powered by Debian GNU/Linux Powered by Apache HTTP Server Powered by PHP Hypertext Preprocessor Powered by MySQL Database Powered by Typo3 CMF
Ваша реклама - нові горизонти Вашого бізнесу